Studentpresent

Alla undrar vad man vill ha i studentpresent, och ärligt talat vet jag inte.. Vad ska jag med porslin och champangeglas till? När jag flyttar hemifrån är det ju bara att köpa en massa billigt krafs från IKEA tycker jag. Sen, när man väl "är vuxen" tycker jag man skall börja samla sådant!

Men jag skulle ändå vilja ha en ny kamera.. Det känns nästan som en förolämpning mot mitt fina L-objektiv (min största kärlek - inget skämt) att använda den med en Canon EOS 400D..

Dessutom vill jag sjukt gärna börja filma lite! Så jag funderar på antingen en Canon EOS 550D (för 600D är väl inte märkbart bättre?) eller en Canon EOS 60D. Jag tänker att jag ändå kommer ta steget upp till "de tvåsiffriga" tids nog, så då är det lika bra att göra det nu?

Alternativt den här godingen.. För 63 990 är väl inte för mycket för en studentpresent? Eller?


 Eller så önskar jag mig helt enkelt ett par stövlar! De jag har nu är för korta (jag vet, big no-no för dressyrryttare.. men man kan ju inte få allt!) och allmänt o-snygga ;) Funderar på ett par Cavallo Weltmeister.
 
 

De som vet något om kameror eller stövlar; känn er inte blyga!


2 kommentarer:

emma sa...

Jag har ett par cavallo, rekommenderar dem varmt ;) (dock tar det en j*kla tid att rida sig in i de!)

Maria sa...

Oj tusen tack vad snäll du är ! Vilken komplimang =) Ja det blir lätt att man glömmer hur långt man kommit och bara siktar högre, man behöver någon som påminner en ibland! Tack :D /Maria

Skicka en kommentar